Kako se hranimo u pučkim kuhinjama? Opsežno istraživanje naših volontera.

Prijeti li nam nestašica mesa? Na pomolu zabrana uvoza Indijske govedine.

Salamonela u Osijeku. Zatvorena slastičarna "Bog, Hrvati i Blažena Djevica Marija" braće Kajtazi.

Pivo-eliksir života. Najnovija istraživanja Irskog prehrambenog instituta dokazuju povezanost ispijanja enormnih količina piva sa dugovječnošću.

Recept tjedna. Kriška vodenkonja u umaku od aktovke.

 

 

Dijete siromašne ugljikohidratima su besmislene, manjak kalorija mršavi

Koncept dijeta siromašnih ugljikohidratima, kao što je primjerice popularna Atkinsova dijeta, čini se više ne prolazi. Osobe koje pate od prekomjerne težine doduše mršave, ali ne zbog smanjenog unosa ugljikohidrata, objavili su američki znanstvenici u časopisu Journal of the American Medical Association nego zbog smanjenog unosa kalorija. Samozvani stručnjaci za prehranu preporučuju smanjenje udjela ugljikohidrata u odnosu na masti i bjelančevine kako bi se potaknulo izgaranje masnoća. Taj koncept nije znanstveno opravdan, otkrili su znanstvenici na temelju analize svih raspoloživih studija objavljenih između 1966. i 2003. godine. Ukupno 107 studija potvrđuje nedostatak tih dokaza: ni u jednoj od njih prosječna starosna dob ne prelazi 53 godine. Neke nemaju kontrolnu skupinu ili su pak dobrovoljci koji su bili na dijeti praćeni kroz prekratko razdoblje. Iz svih studija izveden je jednostavan koncept za uspješnu dijetu koji glasi: dugoročno smanjiti unos kalorija. Opširnije

Djeca koja jedu s roditeljima zdravije se hrane

Tinejdžeri koji jedu zajedno s roditeljima češće će jesti voće, povrće i mliječne proizvode od onih koji ne jedu u društvu roditelja, pokazala su istraživanja. "Roditelji bi se morali potruditi da svoj radni raspored usklade tako da se obitelj okupi u vrijeme obroka jer su obiteljski obroci prigoda za zdraviji izbor hrane i primjer kako treba zdravo jesti", misli dr. Tami M. Videon, profesorica na medicinskom fakultetu Albert Einstein u New Yorku i u Medicinskom centru Montefiore. 20% adolescenata obično preskače doručak, a više od 70% ispitanih izjavilo je da je prethodnoga dana pojelo manje od dvije porcije povrća. Opširnije

Većina žena u doba kad najčešće rađaju krivo se hrane

Pravilna prehrana prije trudnoće je nužna kako bi se spriječili dugotrajni štetni učinci na zdravlje fetusa, pokazuje novo britansko istraživanje provedeno na 12 000 žena u dobi od 20 do 34 godine. Utvrđeno je da se 40% ispitanica u dobi kad žene najčešće rađaju nezdravo hrani. Znanstvenici upozoravaju da rizik obolijevanja od kroničnih bolesti kao što su dijabetes ili bolesti srca svoje korijene može imati u razdoblju prije rođenja. Istraživači stoga ženama preporučuju da već prije začeća svoju prehranu obogate voćem, povrćem i mliječnim proizvodima, te da konzumaciju mesa usklade s unosom ugljikohidrata. Prehrana bogata namirnicama s visokom razinom masti i bjelančevina se ne preporučuje za buduće majke. Opširnije

Svađa ministara poljoprivrede i zdravstva oko - vina

"Ne mogu prihvatiti tvrdnju da vino nije alkoholno piće, a o Zakonu o vinu u kojem se to navodi, Ministarstvo zdravstva nije uopće bilo konzultirano", rekao je jučer ministar zdravstva dr. Andro Vlahušić, suprostavivši se zakonskom prijedlogu kakav je zagovarao ministar poljoprivrede Božidar Pankretić. Prijedlog Zakona o vinu dobio je potporu ostalih gospodarskih resora, ali ne i Ministarstva zdravstva, koje smatra da će pojedina rješenja iz tog zakonskog teksta dovesti do povećanja alkoholizma u Hrvatskoj. Našavši se između HSS-ovca Pankretića i Libraša Vlahušića, premijer Račan je odluku odgodio za sedam dana. Račan je tražio da se ide na kompromisno rješenje: da se u tekst zakona uvrsti da je vino hrana, kao što je tvrdio Pankretić, a i da je alkoholno piće, kao što se ne može osporiti Vlahušiću. Opširnije

Ribariba Web Studio